Νέα & Ανακοινώσεις Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων: Μια στροφή πριν το τέλος!
Το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ του 2024 οδεύει σιγά σιγά προς το τέλος του. Έπειτα από 8 αγώνες σε όλη την Ευρώπη, οι πρωταγωνιστές και όχι μόνο του θεσμού θα έρθουν στη χώρα μας από τις 8 έως τις 10 Νοεμβρίου, προκειμένου να αγωνιστούν στον τελευταίο γύρο του πρωταθλήματος. Το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις εντάχθηκε στο θεσμό το 2004 και παρέμεινε έως το 2016, κάνοντας ένα διάλειμμα ενός χρόνου. Το 2022 η ΟΜΑΕ επανέφερε τον αγώνα στο προσκήνιο και έπειτα από την επιτυχημένη διοργάνωση εκείνης της χρονιάς, το 2023 το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις ανέκτησε τη θέση του στο καλεντάρι του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων της FIA. Μάλιστα, φέτος αναβαθμίστηκε, καθώς προσφέρει στους αγωνιζόμενους bonus εκκίνησης 10 βαθμών.
Η αγωνιστική χρονιά ξεκίνησε, όπως πάντα άλλωστε τα τελευταία χρόνια, από την Ισπανία με τη διεξαγωγή του ασφάλτινου Rally Costa Brava στα μέσα Μαρτίου. Οι Ιταλοί Angelo Lombardo–Giovanni Battista Campeis τέθηκαν από την αρχή του αγώνα επικεφαλής του Ευρωπαϊκού αγώνα και ξεκίνησαν με το δεξί τις υποχρεώσεις τους στο θεσμό, οδηγώντας μία Porsche 911 Carrera RS 3.0. Στη δεύτερη θέση τερμάτισαν οι Γάλλοι Olivier Capanaccia-François Olivier Piazza με BMW M3 E30, με τους περσινούς νικητές του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, Marty McCormack–Barney Mitchell (BMW M3 E30) να ανεβαίνουν στο τρίτο σκαλί του βάθρου στον Ευρωπαϊκό αγώνα.
Η συνέχεια δόθηκε στην Τσεχία το διήμερο 19 και 20 Απριλίου με το Historic Vltava Rallye, έναν αγώνας που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του πρωταθλήματος από το 2008. Οι τοπικοί Vojtěch Štajf-Veronika Havelková κέρδισαν τον αγώνα οδηγώντας μία Toyota Celica GT-4, αφήνοντας στη δεύτερη θέση το Ιταλικό δίδυμο των «Zippo»-Nicola Arena (Audi Quattro) και στην τρίτη τους Ιρλανδούς Donagh Kelly–Rory Kennedy (BMW M3 E30). Δύο πληρώματα που θα λάβουν μέρος στο φετινό Ιστορικό Ακρόπολις, οι Βέλγοι Christophe Jacob–Isabelle Regnier (Ford Escort RS1800 MKII) και οι Βρετανοί Ernie Graham–Anna Graham (BMW M3 E30) τους ακολούθησαν στη γενική κατάταξη.
Ο τρίτος γύρος του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων φιλοξενήθηκε και πάλι στην Ισπανία στα μέσα Μαΐου. Οι «γνωστοί μας» περσινοί νικητές του Ιστορικού Ακρόπολις, Marty McCormack–Barney Mitchell (BMW M3 E30) έφυγαν νικητές από το Rally de Asturias Historico, έπειτα από ωραία κόντρα που είχαν με τους Ιταλούς «Zippo»-Nicola Arena (Audi Quattro), οι οποίοι αρκέστηκαν στη δεύτερη θέση, με τη μεταξύ τους διαφορά να είναι εν τέλει μικρότερη των δύο δευτερολέπτων. Τρίτοι τερμάτισαν οι Vojtěch Štajf-Veronika Havelková με Toyota Celica GT-4, αφήνοντας πιο πίσω τους Ισπανούς Jesús Manuel Ferreiro- Javier Anido Vázquez (Ford Escort RS1800 MKII) και τους Tibor Erdi jun.-Istvan Kerek (Ford Sierra RS Cosworth 4×4).
Το Mecsek Rallye – Historic αποτέλεσε τον τέταρτο αγώνα του πρωταθλήματος, με έδρα το Pecs της Ουγγαρίας. Δεν απειλήθηκαν οι Tibor Erdi jun.-Istvan Kerek (Ford Sierra RS Cosworth 4×4) που κατέκτησαν εύκολα τη νίκη εντός έδρας, με τους Ιταλούς «Zippo»-Nicola Arena (Audi Quattro) να τερματίζουν δεύτεροι στον Ευρωπαϊκό αγώνα και τους Βρετανούς Ernie Graham–Anna Graham (BMW M3 E30) να ανεβαίνουν στο τρίτο σκαλί του βάθρου.
Στα μέσα Ιουλίου, ο θίασος του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος μεταφέρθηκε στην Αυστρία, όπου διεξήχθη ο πέμπτος γύρος του θεσμού, το Rallye Weiz Historic. Οι Ούγγροι Tibor Erdi jun.-Istvan Kerek πέτυχαν τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη τους στο πρωτάθλημα, αφήνοντας τους «Zippo»-Nicola Arena με το θηριώδες Audi Quattro στη δεύτερη θέση και τον γνωστό μας από τη συνεχή παρουσία του σε Ιστορικά Ράλλυ Ακρόπολις, Ernie Graham να τερματίζει στην τρίτη θέση, έχοντας συνοδηγό στο BMW M3 E30 την κόρη του, Anna Graham. Στην τέταρτη θέση ολοκλήρωσαν οι Τσέχοι Vojtěch Štajf-Veronika Havelková με Toyota Celica GT-4.
Ο έτερος χωμάτινος αγώνας του πρωταθλήματος, το Lahti Historic Rally διεξήχθη τον Αύγουστο, με τους Βρετανούς Ernie Graham–Anna Graham (Ford Escort RS1800 MKII) να φεύγουν νικητές από τη Φινλανδία, επικρατώντας στον Ευρωπαϊκό αγώνα. Το Βελγικό δίδυμο των Christophe Jacob–Isabelle Regnier (Ford Escort RS1800 MKII) τους ακολούθησε, με τους τοπικούς Jukka Jalonen–Arto Tolvanen (Audi Quattro A2) να καρπώνονται τους βαθμούς της τρίτης θέσης.
Ο έβδομος γύρος φιλοξενήθηκε στο νησί Elba της Ιταλίας, όπου έλαβε χώρα το 36ο Rallye Elba Storico στα τέλη Σεπτεμβρίου. Εκεί, ήταν η σειρά του Angelo Lombardo να πετύχει τη δεύτερη φετινή του νίκη στο θεσμό, έχοντας αυτή τη φορά στο δεξί μπάκετ του Porsche 911 Carrera RS 3.0 τον Roberto Consiglio. Στον Ευρωπαϊκό αγώνα, δεύτεροι τερμάτισαν οι Valter Pierangioli–Arianna Ravano με το κόκκινο Ford Sierra RS Cosworth 4×4, αφήνοντας μια θέση πιο πίσω τους «Zippo»-Nicola Arena με Audi Quattro. Οι Tibor Erdi jun.-Istvan Kerek (Ford Sierra RS Cosworth 4×4) και Vojtěch Štajf-Vladimir Zelinka με Toyota Celica GT-4 δεν μπόρεσαν να ακολουθήσουν το ρυθμό των πρωτοπόρων και αρκέστηκαν στην τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα.
Το Sanremo Rally Storico αποτέλεσε τον όγδοο γύρο του Πρωταθλήματος, με τους Eamonn Kelly–Gordon Noble να κερδίζουν τον Ευρωπαϊκό αγώνα, οδηγώντας ένα BMW M3 E30. Οι Πολωνοί Maciej Lubiak–Grzegorz Dachowski με ίδιο αυτοκίνητο τερμάτισαν δεύτεροι, εμπρός από τους Tibor Erdi jun.-Istvan Kerek (Ford Sierra RS Cosworth 4×4). Τέταρτοι βρέθηκαν οι «Zippo»-Nicola Arena (Audi Quattro), αφήνοντας πίσω τους τους Vojtěch Štajf-Veronika Havelková με Toyota Celica GT-4.
Η χρονιά ολοκληρώνεται στη χώρα μας, με τη διεξαγωγή του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις από τις 8 έως τις 10 Νοεμβρίου.
Φέτος για πρώτη φορά η Παγκόσμια Ομοσπονδία θέσπισε Πρωτάθλημα γενικής στο θεσμό των Ιστορικών αυτοκινήτων. Τρεις συνδυασμοί έχουν ελπίδες για να αναδειχθούν πρωταθλητές και θα τα δώσουν όλα για όλα στη χώρα μας για την κατάκτηση του τίτλου! Οι “Zippo”-Nicola Arena είναι στην κορυφή της βαθμολογίας και ακολουθούνται από τους Tibor Erdi jnr.-Istvan Kerek και Ernie Graham-Anna Graham. Ανοιχτό είναι το μέτωπο και στην Κατηγορία 4, όπου οι Βρετανοί Ernie Graham-Anna Graham είναι επικεφαλής, με τους Tibor Erdi jnr.-Istvan Kerek που είναι δεύτεροι να έχουν βάσιμες ελπίδες για τον τίτλο.
Πρωταθλητές και μαθηματικά στην Κατηγορία 3 είναι οι Ιταλοί «Zippo»-Nicola Arena, με τους Christophe Jacob-Isabelle Regnier που συμμετέχουν στο Ακρόπολις να διεκδικούν τη δεύτερη θέση της βαθμολογίας. Στην Κατηγορία 2, τον τίτλο κατέκτησε στους οδηγούς ο Ούγγρος Laszlo Mekler και στους συνοδηγούς ο Ιταλός Giovanni Battista Campeis. Πρωταθλητές στην Κατηγορία 1 αναδείχθηκαν οι Βρετανοί James Potter-Tim Sayer με τους Antonio Parisi kai Carlo Fiorito να έρχονται στο Ακρόπολις διεκδικώντας τη δεύτερη θέση. Οι Mekler-Mekler κατέκτησαν το νεοσύστατο Έπαθλο των 1600 κ.εκ. Ο Πολωνός Piotr Gadomski που θα οδηγήσει στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις μία Toyota Corolla AE82 κατέκτησε τον τίτλο στο Έπαθλο των αυτοκινήτων με εμπρός κίνηση. Όσον αφορά το Έπαθλο των Ομάδων, η Βρετανική Flexifly Rally Team αναδείχθηκε Πρωταθλήτρια.
Το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις έφτασε!